Upominki biznesowe dla Partnerów i klientów - dlaczego warto?
2020-06-08
Obdarowywanie się upominkami jest zakorzenione w kulturze od zarania dziejów. Początków tego zwyczaju doszukiwać się można już w czasach prehistorycznych, kiedy to powstała koncepcja wymiany dóbr. Naturalnie wymiana jest oczywiście wzajemna. Idea obdarowywania prezentami opiera się natomiast na akcie bezinteresowności. Dajemy je osobom, które są dla nas w jakiś sposób ważne, aby pokazać im ile dla nas znaczą, że cenimy kontakt z nimi. Oczywiście często wiąże się to w jakiś sposób z wzajemnością (prezentami również się wymieniamy) lub chodźmy elementem wdzięczności, czy podziękowań, która buduje nasze relacje. Działa to podobnie również w pracy. Upominki biznesowe, podarowywane z różnych okazji partnerom biznesowym, czy Klientom, stają się normą. Dlaczego to takie ważne? Możemy podkreślić w ten sposób zadowolenie ze współpracy i budujemy mocniejsze relacje. A co wybrać na taki prezent?
Czym mogą być upominki biznesowe?
Upominkami biznesowymi nazywamy przeważnie gadżety albo symboliczne prezenty, które mają swój określony cel. Są doskonałym sposobem na nawiązanie i budowanie trwałej relacji, zarówno z partnerami biznesowymi, jak i klientami. Pozwalają nam docenić i nagrodzić naprawdę wartościowych pracowników, klientów, czy kontrahentów. Dodatkowo nie oszukujmy się - takie upominki są dla firmy świetnym nośnikiem reklamowym. Używane stają się wręcz “żywą” reklamą naszej marki. Pozostają w pamięci o wiele dłużej, niż suchy komunikat reklamowy. Eleganckie upominki biznesowe są również doskonałym sposobem na odwdzięczenie się klientom czy partnerom za ich pomoc czy działania. Poprzez upominki biznesowe budujemy pozytywne skojarzenia z naszą firmą czy produktem, co korzystnie wpływa na przyszłe decyzje biznesowe naszych partnerów, a także decyzje zakupowe klientów.
Podarunki doskonałe dla Klientów
Upominki biznesowe, którymi obdarujemy naszych klientów są także korzystnym budżetowo rozwiązaniem. Koszt drobnych upominków często jest niższy niż cena reklamy np. w mediach masowych. Ponadto, upominki trafią bezpośrednio do osób, które w jakiś sposób zainteresowane są naszą ofertą. Dlatego właśnie, warto przeznaczyć część budżetu na tego typu działania. Klientom możemy podarować prezenty symboliczne. Czasem sprawdzą się nawet zwykłe rabaty na usługi, a jeśli chcemy, aby były to fizyczne prezenty, warto postawić np. na firmowe kalendarze biurkowe lub ścienne, a także długopisy i ołówki, czy breloki z naszym logo. Wszystkie te gadżety będą stanowiły dobrą formę reklamy i zostawią pozytywne wrażenie o marce.
Prezenty dla partnerów biznesowych
Partnerzy biznesowi zasługują na nieco bardziej przemyślane prezenty. Współpracują bowiem z nami na co dzień. Podarki dla nich należy dostosować do budżetów, poziomu relacji, charakteru naszego biznesu. Np. w niektórych przypadkach sprawdzi się dobry alkohol, w innych może być to prezent niestosowny. Zawsze dopasowujmy więc pomysły indywidualnie. Oczywiście są także prezenty “bezpieczne”, które sprawdzą się zawsze, jak np. eleganckie czekoladki.
Dobierajmy również podarki pod okazję na jakie je wręczamy. Na przykład w okolicach Bożego Narodzenia, czy innych ważnych świąt, postawmy na świąteczne upominki biznesowe. W tym przypadku doskonale sprawdzą się wysokiej jakości notesy i kalendarze książkowe (bo przecież Nowy Rok już za pasem!), a także wieczne pióra czy słodycze w świątecznych opakowaniach. Jeśli pozwala na to relacja i planujemy obdarować partnera biznesowego alkoholem, możemy do prezentu dołożyć także specjalne akcesoria barowe z delikatnym i estetycznym logo naszej firmy (zobacz przykłady w naszej sekcji gadżety firmowe). Z okazji Bożego Narodzenia świetnie sprawdzą się też ponadczasowe i zawsze praktyczne kartki świąteczne, na których w motywy świąteczne możemy wpleść nasze logotypy czy grafiki - nasza firma proponuje tutaj projekty indywidualne.
Podarunki dla zasłużonych pracowników
Na prezent zasługują często również nasi pracownicy. Jeśli pragniemy nagrodzić najbardziej zasłużonych pracowników, czy obdarować ich z okazji Świąt, powinniśmy zdecydować się na przemyślane upominki biznesowe. Doskonałym pomysłem będą na przykład różnego rodzaju wielorazowe, szklane butelki, designerskie bidony czy termosy z logo firmy, a także kolorowe parasole, notesy biurowe, dobrej jakości długopisy czy teczki konferencyjne. Wszystko zależy od tego, jaki przeznaczymy budżet, oraz z jakiej okazji chcemy obdarować pracowników. Pokażemy im w ten sposób, że doceniamy ich pracę oraz wkład w rozwój firmy.
O czym warto pamiętać podczas przekazywania prezentu biznesowego?
Najważniejszą zasadą jest, aby upominki biznesowe przekazywać w odpowiednim momencie i w odpowiedni sposób. Dotyczy to szczególnie droższych i przemyślanych prezentów, które podarowane w złej chwili lub z użyciem złych słów, w skrajnych przypadkach mogą zostać uznane za łapówkę. Prezenty, oprócz symbolicznych gadżetów reklamowych, przekazujemy więc np. dopiero po nawiązaniu współpracy. Zawsze powinniśmy podać również powód, z jakiego obdarowujemy daną osobę. Warto także w ramach możliwości robić to osobiście i w odpowiednim miejscu. Jeśli zastosujemy się do wszystkich powyższych zasad, upominek na pewno zostanie dobrze odebrany i pozytywnie wpłynie na postrzeganie naszej firmy.
Zadzwoń lub napisz
Masz pytania bądź chcesz dowiedzieć się jaki produkt sprawdzi się najlepiej dla Ciebie? Zadzwoń do nas lub napisz email.
+48 505 033 448
+48 573 878 066
Złóż zamówienie lub dowiedz się więcej
Możesz skorzystać również z formularza kontaktowego. Nasza obsługa Klienta odezwię się w przeciągu 2h w dni robocze w godzinach 8.00-16.00