Pliki do zamówień personalizowanych. Wymagania techniczne

2020-09-03

Jak przygotować pliki do personalizowanych zamówień? Format i inne zalecenia 

Dziś na blogu kilka naszych zaleceń odnośnie personalizowanych zamówień. Często zastanawiacie się, jaki format powinny mieć loga czy inne grafiki, których używamy do druku naszych kalendarzy i innych gadżetów reklamowych. W tym artykule, chcemy odpowiedzieć na Wasze pytania!

Komunikacja i dobry dobór materiałów do druku w poligrafii

Dobór odpowiednich materiałów na grafiki gadżetów firmowych (takich jak ulotki, foldery, katalogi czy kalendarze reklamowe) jest jedną z ważniejszych kwestii przy kreowaniu działań wizerunkowych. Działając na bodźce wzrokowe mamy możliwość wpływu na to, jak odbierana jest nasza marka czy produkt.

Wymagania techniczne plików do spersonalizowanych gadżetów

Każda firma charakteryzuje się inną specyfiką. Niektóre bazują na komunikatach wizualnych, a więc dysponują bogatą gamą zdjęć i grafik ilustrujących obszary działalności. W materiałach POS (takich jak displaye, roll-upy, wobblery i inne) czy też ulotkach, kalendarzach, banerach wykorzystywane są materiały własne firmy. Oprócz walorów estetycznych w doborze grafik ważne są parametry techniczne: zdjęcia powinny być dobrze doświetlone, wykonane na jednolitym tle, o rozdzielczości 300 dpi.

Dla firm o działalności usługowej, którym największym kapitałem jest wykształcona kadra (która jednocześnie niechętnie publikuje swój wizerunek) dobrym pomysłem jest zaopatrywanie się w fotografie na profesjonalnych serwisach z bazą zdjęć (np. Adobe Stock, Dreamstime, Fotolia). Znajdziemy tam nieprzebrane zasoby zdjęć, a także ilustracje oraz pliki wektorowe. Zdjęcie może w doskonały sposób pokazać klimat panujący w firmie lub przykładowy sposób działania.

Wymagania grafik na kalendarze

Wymagania techniczne do projektów graficznych

Jeśli chodzi o wymagania techniczne, to do przygotowania dobrych projektów graficznych potrzebujemy logotyp klienta w formacie wektorowym (czyli "na krzywych"), pomocna jest także księga znaku (jeśli firma posiada system identyfikacji wizualnej), która określa zasady i dozwoloną kolorystykę stosowania znaku firmowego a także claimu. Najczęściej teksty do materiałów poligraficznych dostarcza nam klient, który najlepiej zna się na swojej branży i najlepiej opisze ważne kwestie. Zdarza się jednak często, że sugerujemy znaczne redukcje w tekście, gdyż przeładowanie informacjami może zniechęcić odbiorcę do zapoznania z tematem. Kolejne ważne elementy graficzne to zamieszczenia na materiałach poligraficznych certyfikatów i innych znaków dokumentujących jakość usług i produktów. Dla laików mogą być nieistotne, ale każdy obeznany z daną branżą od razu będzie wiedział co oznaczają.

Jeżeli klient przygotowuje sam pliki do druku, to oprócz wymagań dotyczących jakości logotypu oraz innych grafik należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu plików - to co będzie widoczne na gotowym produkcie to jest tzw obszar netto, do którego należy jednak doliczyć zwykle po kilka milimetrów dodatkowej grafiki (tzw spady). Należy także pamiętać o odpowiedniej konwersji kolorów, a także zakrzywieniu czcionek.

Każde zamówienie poprzedzone jest tzw. wizualizacją, która pozwala wyobrazić sobie efekt końcowy. W przypadku kalendarzy oznacza to widok kalendarza z nałożonym kalendarium, w przypadku biurkowych piramidek pokazujemy także sposób składania. Jeśli chodzi o gadżety reklamowe (np. kubki, długopisy, parasolki) oznacza to nałożenie grafiki na docelowy produkt, tak by pokazać wielkość znakowania a także jego umiejscowienie.

Wymagania plików graficznych do kalendarzy firmowych

Jesteś zainteresowany Masz więcej pytań? Zapraszamy do kontaktu! :)